Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D43u86š26a97n 87M26a16t12o74u53š50e12k 7793650670525

Podle mne daleko nemravnější jsou místní poplatky ze psů.

Platit za psa velikosti povětší krysy na mém soukromém pozemku ,kdežto třeba za pumu,či krokodýla,nebo i kočku nic mi přijde jako hnus.

Daň ze psů je totiž středověká daň z přepychu ,kterou se šlechta snažila plebs omezit v chování dravců a psů,nepostradatelných atributů elity.

0/0
5.1.2018 16:25

J66a25n 27R87á62ž 1389683304740

Daň z majetku je jednou ze spravedlivých daní, která je zavedena ve většině států světa. Ale její výši by neměl stanovit stát, ale nechat to ve výhradní pravomoci obcím. Tedy aby mohly obce stanovit i nulovou sazbu této daně.

To spíše je potřeba vyvolat tlak na zrušení daně z nabytí nemovitosti, což je naprostá pitomost.

+1/−1
2.1.2018 18:24
Foto

V52í20t30ě98z68s49l68a90v 16S76t26a58n96o29v38s68k41ý 9770581776248

V čem je prosím spravedlivá? V tom, že jsem nucen každý rok platit daň z již několikrát zdaněného majetku? V tom, že trestá ty, co něco mají?

+1/−1
3.1.2018 8:10
Foto

R80a17d59e28k 20P55o10l18i91c15k28ý 6941333451164

Taky Vám obce každý rok udržují cesty, chodníky,...k vaší komunikaci

0/0
3.1.2018 16:58
Foto

P85a13v15e13l 81D20v73o87ř51á93k 5699955874280

Problém všech daní je v tom, že vybírající instituce za ně neposkytují rovnocenné služby. Když, tak jen někomu. Příklady z praxe si jistě najde každý ve svém okolí.

0/0
2.1.2018 17:21

J31i59ř20í 52Ř59e71z12n70í79k 4582922673825

Tak právě jsem si vyřídil placení daně z nemovitosti přes SIPO a vy mi ji chcete rušit?

0/0
2.1.2018 14:13

V24o70k97o62u72n 83V32l82a37d71i54m94i13r 8162288189348

A z ceho by tedy mesto melo financovat udrzbu chodniku, silnic, verejneho osvetleni a dalsi.

Ted si predstavte, ze bydlite v Bavorsku ve vesnicce s jeste starou infrastrukturou a mistni zastupitelstvo odsouhlasi vybudovani nove silnice a chodniku. A protoze vas pozemek s tou silnici sousedi delkou cca 100m, prispejete na vybudovani te silnice a chodniku castkou 20 000 €.

+3/−1
2.1.2018 12:50

V50l59a22d88i69m54í18r 52H72r72u13b24ý 4327563204249

1. Která daň je spravedlivá? Která není příliš vysoká?

2. Ve výčtu opakovaného zdanění jste zapomněl na DPH.

3. Daň z koupi nemovitosti platí kupující až od roku 2014. Takže většina majitelů nemovitostí tuto daň neplatila (před rokem 2014 ji platil prodávající).

+2/0
2.1.2018 11:32

I37v59o 27S52c40h95l22ä65g45e92l 9870649567562

Žádná není spravedlivá zejména proto, že je příliš vysoká. A vysoké daně býti musejí, protože osvícený stát s nimi nakládá tím nejefektivnějším způsobem, není-liž pravda? S DPH máte pravdu. Také kdysi bývala ve výši 5%. Daň z nabytí nemovitosti platí kupující od 1. 11. 2016. Tak že všichni majitelé nemovitosti při prodeji tuto daň platili. V současnosti ji platí kupující, což na nemorálnosti této daně nic nemění.

0/0
2.1.2018 13:57

V64l83a62d55i18m42í55r 92H53r26u89b20ý 4107203284689

Ad 1 - Otázka to byla samozřejmě jen řečnická. Jinými slova otázkou jsem o tematu tvrdil to, xo Vy.

Ad 2 - Až na rozdílnou dataci nevím, v čem jsme ve sporu.

0/0
2.1.2018 15:07

I15v24o 43S80c74h55l11ä64g92e53l 9470559537762

My nejsme ve sporu. možná to tak vypadá. Z vonku.;-)

0/0
2.1.2018 15:17
Foto

M65i52r95o26s17l29a61v 76M48a76c68e44k 5161105620302

Daň z nemovitostí je naopak velmi spravedlivá a je ekvivalentem inflace, která postihuje držitele peněz. Měla by být proto spíše zvýšena.

0/0
2.1.2018 10:10
Foto

V95l11a46d76i87m73í30r 74Š80ť19a81s96t62n63ý 1941986495753

Pochybuji, že by se některá obec tohoto příjmu bez náhrady vzdala, je totiž jeden z mála a ještě si ho může násobícím koeficientem zvýšit. Především, pro malé obce by to bylo likvidační, jejich "příděl" od státu totiž sotva stačí na režii toho, co musí ze zákona dělat. Souhlasím a vámi, že je to daň nemravná, ale v zájmu zachování chodu obcí, by tato daň, při svém zrušení, musela být nahrazena okamžitě jinou, říkejme jí třeba "Režijní".

+1/0
2.1.2018 9:39
Foto

R59a46d24e82k 12P98o16l37i75c66k22ý 6401493101124

Na té dani nic nemravného není. Není jediný důvod proč by majitelé nemovitostí neměli obci přispět na údržbu infrastruktury díky níž je jejich nemovitost možné užívat.

+3/−1
2.1.2018 10:01

P71a56v45e19l 76Š87t91í31p30e44k 5979473634235

No jistě, zdanit někomu třikrát tytéž peníze fakt ani trochu není nemravné. Tedy pro vás socialisty.

+1/−2
2.1.2018 11:16

V83l80a68d93i39m50í25r 16H22r98u47b69ý 4597973634629

Hmmm - ale tu nemovitost užívají obyvatelé, ne vždy majitelé. Takže by měl být zdaněn obyvatel, ne?

Poznámka: Já samozřejmě vím, že každý obyvatel je nepřímo daněn: stát jeho daně obcím přiděluje podle rozpočtových pravidel. Mimo jiné na údržbu infastruktury. V případě nájemních nemovitostí platí v činži nájemník = obvyvatel = plátce celostátních daní.

+1/−1
2.1.2018 11:37
Foto

R49a68d80e94k 89P16o59l88i72c87k67ý 6241923471134

Proč obyvatelé?

Často se obyvatelé střídají třeba i po dnech (penziony, hotely).

Nezapomínejte, že nemovitost není jen obytný dům, ale i sklady, zahrady, pole, obchody,...

Čato ani obce netuší kdo vlastně v daný okamžik nemovitost užívá. není žádná povinnost hlásit obci komu se pronajala zahrada, dům, sklad,...

Daň musí platit majitel, ten si ji může zohlednit a zohledňuje v ceně, za kterou poskytne nemovitost k užívání někomu jinému.

+1/0
2.1.2018 11:54

V61l52a24d90i84m52í45r 20H59r85u65b43ý 4467713164389

Pořád znova: nemovitost užívají (a infrastrukturu užívají) obyvatelé (majitelé či nájemci).

Já jsem také nikterak nenavrhoval, aby ji platili nájemníci.

Jen jsem konstatoval, že všichni, kdo infrastrukturu užívají (což vůbec nemusí být majitelé) svoji daň obci dávno zaplatili. I když přes prostředníka: státní rozpočet. Takže souhlasím, že někdo musí zaplatit (nejen přispět) infrastrukturu. Což činí každý (doslova) občan této země.

Některé daně (např. z nemovitosti) však platí velice skrytě - v nájemném (takže vydřiduch je domácí, nikoliv stát, resp. obec).

0/−1
2.1.2018 13:59
Foto

R93a67d66e94k 39P65o67l33i76c31k78ý 6311513811104

Znovu-majitel nehlásí kdo a jak dlouho využívá nemovitost, je to jeho věc. Mohou ji využívat i cizinci, kteří u nás žádnou daň neodvádí, tedy tvrzení, že to už jednou zaplaceno bylo je zcestné-není tomu tak vždy

Výše nájemného (a cena nemovitosti) se odvíjí i podle infrastruktury. Profit ze služeb má majitel ne nájemce proto majitel platí daň.

Daň je příjmem do obecního rozpočtu což další daně nejsou. Služby poskytují obce. Je v pořádku, že ty daně jsou placeny.

+1/0
2.1.2018 14:27

V22l74a94d84i27m45í16r 77H19r14u58b31ý 4187343714239

Až pochopíte, co tvrdím, nejspíš budete se mnou souhlasit.

(Formálně: I cizinci platí daň - DPH /z drobných nákupů a spravidla ani ze stravování neuplatňují její návrat/)

0/−1
2.1.2018 15:09
Foto

R27a65d58e73k 56P36o52l73i94c83k90ý 6231623721234

Pokud u nás něco utratí pak nějakou daň zaplatí. Ti co nic u nás neutratí u nás žádnou daň neplatí.

Tvrdíte nesmysly proto s Vámi souhlasit nemohu

0/0
2.1.2018 15:49

V68l76a85d52i68m50í85r 88H91r86u88b57ý 4907793444599

Oni tady pár dní bydlí a žerou řízek v chlebu.

0/−1
3.1.2018 16:21
Foto

V97l14a18d61i65m91í18r 53Š85ť31a30s89t42n54ý 1911246455893

Jako zodpovědný člověk odkládám část svého příjmu ze mzdy, z které je už stržena daň. Na stavbu mi úspory zpravidla nestačí, proto ji musím popohnat půjčkou nebo hypotékou - obojí není zadarmo. Matriál nakupuji a platím s ním DPH tomu samému státu, který už mi peníze jednou zdanil při mém výdělku. Na stavbu musím mít také pozemek, jehož nákup je rovněž zatížen DPH. Když dostavím, čeká mě byrokratické kolečko kolaudace, spojené rovněž s placením. Pokud nemovitost prodám, kupující platí daň, pokud nemovitost daruji, ať už v rodině nebo jiné straně, nabyvatel platí rovněž daň. Pokud je nemovitost předmětem dědického řízení, je to to samé. Nechcete mi, pane Polický vysvětlit, kde že se ta mravnost skrývá?

+2/−1
2.1.2018 12:43
Foto

R89a53d32e80k 13P71o41l76i66c85k66ý 6781613921604

Daň z nemovitosti jde obcím ne státnímu rozpočtu jako ty vámi uvedené.

Jako každý jiný občan jste využil státem placeného školství, zdravotnictví, jako každý jiný jezdíte po cestách, chodíte po chodnících, jako každého jiného Vás chrání policie, hasiči a armáda,....

Jako všichni další občané užíváte společného území našeho státu.

někdo chce více daní, někdo méně přerozdělení nedá se v tom naleznout jednomyslnná shoda je proto pořádku, že daně se platí.

I já bych viděl lepší variantu v poněkud menším řerozdělení, zejména mi vadí dotace do komerčních věcí, vysoké odvody z práce a mnoho dalších věcí ale na našem společném území rozhoduje většinová vůle vyjádřena volbami.

Nicméň zrovna dań z nemovitosti je naprosto smysluplnná a potřebná.

+1/−1
2.1.2018 14:34

V33l91a18d54i21m57í75r 68H42r66u47b30ý 4957553474949

Nevyužívám školství, placeného státem, ale daňovým poplatníkem. Zdravotnictví je prosím pěkně hrazeno ze zdravotního pojištění.

Ještě smyslnější je daň z příjmu TV či skrytá dodatečná daň do výzbroje požárníků (fond placený z pojistného - o platbu do fondu samozřejmě navýšeného.) Nebo tomu tak není?

+1/−1
2.1.2018 15:13
Foto

R73a21d11e89k 90P37o27l11i45c30k87ý 6351323851174

Školství platí stát-byť peněz vybraných daněmi.

Zdaleka ne všechno je ve zdravotnictví placeno ze zdravotního pojištění. i když pominu, že za část lidí platí pojištění stát tak je zdravotnictví placeno i dotacemi státními, krajskými a obecními. Zejménao se týče investic je podíl veřejných penz velmi významný.

0/−1
2.1.2018 15:47

V69l36a38d18i61m82í69r 34H41r23u83b88ý 4247643514459

Do veřejných nemocnic. Ptejte se, jak to dělají ty soukromé, které fungují bez dotací (a mnohé lépe). To nezmiňuji, že v našem vynikajícím systému mají ty menší nemocnice za stejný výkon nižší platbu, než velké.

0/−1
3.1.2018 16:25
Foto

V30í28t89ě91z66s60l13a69v 95S74t17a18n90o68v50s45k55ý 9580761926668

Hmm, píšete: "Jako každý jiný občan jste využil státem placeného školství, zdravotnictví, jako každý jiný jezdíte po cestách, chodíte po chodnících, jako každého jiného Vás chrání policie, hasiči a armáda,...."

To znamená, že ten, kdo nevlastní nemovitost, tak nic takového nevyužívá? Nebo je nějaká jiná souvislost s daní z nemovitosti?

0/−1
3.1.2018 8:12
Foto

R46a84d21e14k 85P68o76l16i47c12k45ý 6931843671164

Přečtěte si pořádně co bylo psáno.

hned v první větě:

"Daň z nemovitosti jde obcím ne státnímu rozpočtu jako ty vámi uvedené....."

Daň z nemovitosti platí služby obce vlastníkům nemovitostí-ne školství atd.

0/0
3.1.2018 8:24

V41l92a49d18i33m67í22r 86H75r60u43b71ý 4717473434649

Ty uvedené jdou obcím (z části) také.

Myslím, že jste na otázku pana Stanovského neodpověděl.

Zněla: " .... To znamená, že ten, kdo nevlastní nemovitost, tak nic takového nevyužívá? Nebo je nějaká jiná souvislost s daní z nemovitosti?"

0/−1
3.1.2018 16:27
Foto

V87l57a77d83i42m77í87r 80Š90ť35a63s58t71n70ý 1241156115443

A kdybyste si pořádně přečetl, co jsem napsal, tak se dozvíte, že nejsem v rozporu s tím, co tvrdíte vy. Nezpochybňuji náklady obce na běžný a režijní provoz. Někde ty peníze brát musí a když nebudou ze zdaněných nemovitostí, vyberou se a nazvou se jinak.

0/−1
2.1.2018 12:46

V14l62a19d67i68m97í34r 97H45r53u52b96ý 4147673144479

Pan Polický obecně klouže po slovech. Jejich smysl mu při čtení oponentních názorů pravidelně uniká.

0/−1
2.1.2018 15:14
Foto

R57a46d16e82k 72P62o14l68i27c96k14ý 6621253141464

tvrdíte, že ta dań je nemravná, to je v rozporu s mým názorem

0/0
2.1.2018 15:52
Foto

R37a70d37e43k 79P54o29l87i78c58k44ý 6421443381934

Faktem je, že k řádnému užívání, téměř kterékoliv nemovitosti potřebujete obecní služby. Zejména jsou to obecní komunikace a chodníky, ktré stojí peníze při vybudování a stojí peníze jejich údržba. Je zcela v pořádku když za tyto služby dostane obec prostřednictvím daní zaplaceno právě od těch majitelů těch nemovitostí.

PS. S tou složitostí daňového přiznání zrovna u této daně bych to nepřeháněl. Ta nemovitost se zpravidla z hlediska daňového v čase nemění a daňový poradce tak stačí maximálně při první platbě.

+6/−1
2.1.2018 9:04

J30i95ř54í 33F22o76g98e27l 2700501576492

Já jen že je třeba také platit za veřejné osvětlení, údržbu zeleně a mnoho dalších věcí, které náš život činí příjemnějším.

+3/0
2.1.2018 9:19
Foto

R50a70d93e71k 82P40o16l24i35c76k33ý 6331913381574

Jistě nejde jen o chodníky a cesty, ale u těch je nejvíce evidentní, že bez nich se majitel nemovitosti neobejde. To co jste jmenoval je samozřejmě rovněž podstatné.

0/−1
2.1.2018 10:03

P36a33v38e30l 69Š40t32í76p18e17k 5909913684385

To jistě, obzvlášť když samotný výběr daně stojí často více než kolik se vybere.

0/−1
2.1.2018 11:17

V52l65a92d32i15m77í27r 84H86r61u11b37ý 4237673524719

Viz poznámka k Vašemu příspěvku v 10:01

0/0
2.1.2018 11:38

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz