Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EK

Ne že by získání st. povolení na cokoliv byla procházka růžovým sadem a nechtělo to trochu ulehčit, ale doporučovala bych číst ten SZ častěji, než pustíte takový článek.

0 0
možnosti
Foto

Dovoluji si poznamenat, že SZ není jedinou normou, kterou se musí stavebník řídit. Řada norem je navíc zpoplatněná a jejich šíření je nepochopitelně zakázáno.

0 0
možnosti
VV

Pane Hradecky, normy nejsou zpoplatneny ale musite si je jednoduse koupit.

Ano jsou drahe, protoze se jich netisknou statisice jako casopisu, a tusim ze i v CR na ne ma nejaky nakladatel Monopol.

0 0
možnosti
EK

K ČSN se vyjádřil už pan Vokoun a já se s ním ztotožňuji.

Předpisů, které je třeba dodržet, je samozřejmě mnohem víc - SZ, jiné zákony, technické normy, vyhlášky.. pro "obyčejného" smrtelníka až běda. Včera jsem neměla tolik času psát, Vaše recepty Vám neberu, i když já třeba zrovna ten radonový průzkum na každou parcelu považuju za dobrou věc (může to být opravdu pozemek od pozemku jiné a zdraví za ty prachy stojí), ale je to Váš pohled na věc. Takže je mi pak líto, když mezi třeba dobré postřehy dáte pravdy, které už neplatí nebo platí tak napůl. Konkrétně ten doklad prokazující vlastnické právo se nepředkládá, pokud ho lze ověřit v katastru nemovitostí dálkovým přístupem. Situační výkres je součástí projektové dokumentace, tedy pokud máte jako stavebník projekt od oprávněné osoby (která dostala zaplaceno), máte i situační výkres. Souhlasy sousedů u Vámi uvedeného případu (komín) pokud nepřesáhnete obvod stávající stavby a tudíž pozemku pod ní, nepotřebujete (jestli to po vás úřad chce, odvolejte se). Ten souhlas majitele komunikace jsem nepochopila, proč? Z jakého předpisu vycházíte? Jakože je v ochranném pásmu komunikace - ale to už je ten stávající RD?

A ještě tak mimo článek: nenapadlo Vás takový podnět poslat přímo na MMR, možná mají už v plánu další novelu SZ, která všechno zjednoduší :)

Pěkný den přeji.

0 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám za věcnou diskusi.

K tomu radonovému průzkumu 2 věci: nejsou seriózní studie, které dokládají že je radon škodlivý a i kdyby byl a stavebník si udělá opatření například dvojitou ipou a pasivním odvětráváním, stejně je povinnen si průzkum zaplatit - už to je přeci absurdní.

Co se týče zjišťování vlastnického práva. Na stavebním úřadě to jde dálkově, ale třeba vodárny to chtějí písemně. To Vám mohu doložit!

A souhlas vlastníka komunikace je nutný, jakožto souseda.

Na stavebním úřadě jsou častokrát rozumní lidé, kteří nechtějí stavebníka šikanovat. Ale pokud by chtěli, tak jim platná legislativa dává neskutečné možnosti jak se na stavebníkovi vyřádit.

0 0
možnosti
  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2844x
V ekonomických otázkách jsem liberál a kapitalista, v ostatních oblastech jsem konzervativní. Jsem odpůrcem pražské kavárny a nestydím se za to, že se mi líbí filmy Zdeňka Trošky nebo písničky Karla Gotta.

Mezi moje politické idoly patří např. docent Miroslav Ševčík, Václav Klaus st., Milan Knížák nebo Markéta Šichtařová.

Seznam rubrik